مدرن کانکس

آخرین مقالات

تفاوت کانکس و کانتینر

تفاوت کانکس و کانتینر

تفاوت کانکس و کانتینر

تفاوت کانکس و کانتینر موضوع مطلب کانکس مدرن است. در این مقاله شما را با تعریف کانکس و کاربردهای آن آشنا می سازیم. تا تفاوت این دو سازه را بهتر درک کنید. کانکس به سازه پیش ساخته ای گفته می شود که دارای کاربردهای مختلفی است.

اما اولین و مهمترین تفاوت کانکس و کانتینر در این است که کانکس ها به عنوان سکونت گاهی موقت که با قیمتی مناسب و سرعت ساخت بالا در محل مورد نظر شما ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه کاربردهای دیگری از جمله کانکس اداری، کانکس کارگاهی، کانکس نگهبانی، کانکس فروشگاهی، کانکس ویلایی، کانکس سرویس بهداشتی و… نیز به کانکس ها اضافه شده است. که علاوه بر رشد این صنعت و تعامل آن با شهروندان باعث بوجود آمدن دیگر تفاوت کانکس و کانتینر شده است.

انواع تفاوت های کانکس و کانتینر

کانکس برای استفاده انسان در فضای داخلی آن طراحی و تولید می گردد. اما کانتینر برای حمل محصول و کالا ها ساخته می شود. کانکس با توجه به کاربری دارای امکانات و ابعاد متفاوتی است. اما کانتینر معمولا دارای دو سایز 20 فوت و 40 فوت می باشد. (البته ابعاد 10 فوت و 50 فوت آن نیز وجود دارد. که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد). بدنه کانتینر فقط از یک لایه ورق فولادی به ضخامت دو میلیمتر می باشد. اما کانکس دارای بدنه خارجی از انواع متریال ها به همراه عایق بندی و دیوار پوش داخلی است.

از آنجایی که کانتینر برای حمل محصول طراحی شده فاقد پنجره و درب نفر رو می باشد. در حالی که کانکس دارای درب و تعدادی پنجره می باشد. ظاهر کانتینر جهت استفاده در فضای درون شهر مناسب نمی باشد. در حالی که کانکس دارای ظاهری آراسته همراه با نور پردازی های متفاوت می باشد. کانتینر فاقد سیستم برق کشی و تهویه هوا بوده در حالی که یک کانکس علاوه بر سیستم برق کشی و روشنایی می تواند دارای سرویس بهداشتی، آشپز خانه، اتاق استراحت، سیستم تهویه هوا و کولر باشد.

انواع کانکس

از دیگر تفاوت کانکس و کانتینر می توان به انواع آن اشاره کرد. كانكس به دو گروه ثابت و متحرک تقسیم می شود. که هر کدام دارای مزایای متفاوتی می باشند. کانکس متحرک در شرایط بخصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. که به صورت تک محور یا دو محور ساخته و تولید می شوند. این نوع کانکس متحرک جهت جابجایی و حمل آسان دارای چرخ می باشد. که معمولا در شرکت های راه سازی یا حفاری یا بطور کلی شرکت هایی که در طول خط کار می کنند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگر آن یعنی کانکس ثابت بخش عظیمی از خانه های پیش ساخته را به خود اختصاص داده که دارای انواع فراوانی می باشد. و در بخش های مختلفی مانند شرکت های ساختمانی یا صنعتی از انواع کانکس برای استقرار نیروها به طور موقت تا زمان اتمام پروژه قابل استفاده می باشد.

کانتینر چیست؟

کانتینر محفظه ای فلزی است که محموله ها در آن چیده می شود. با وسایل نقلیه مختلف مانند کامیون، قطار، کشتی، هواپیما و غیره به مقصد مورد نظر حمل می شود. هدف از تولید کانتینر ساخت محفظه ای است که از نظر آبندی کاملا ایزوله باشد. تا کانتینر در کشتیرانی با آن کالا ها و محصولات مختلف را حمل و از کشوری به کشور دیگر انتقال داد.

با تعریف کانتینر می توان گفت که تفاوت کانکس و کانتینر چیست که در نحوه تولید و کاربرد آنها می باشد. همانطور که به برخی از تفاوت های این دو سازه اشاره کردیم. در این قسمت در رابطه با کانتینر و انواع آن نیز توضیحات مختصری خواهیم داد. کانتینر ها بخشی جدایی ناپذیر از صنعت، حمل و نقل و تجارت می باشند. استفاده از آنها باعث کاهش هزینه حمل و نقل همچنین سهولت و امنیت بالا در بارگیری می شود.

انواع کانتینر

با توجه به تفاوت کانکس و کانتینر لازم به ذکر است. که قیمت انواع کانتینر به دلیل وارداتی بودن، به قیمت ارز وابسته است. کانتینرها متناسب با کاربردی که دارند دارای انواع مختلفی می باشند. نام آنها را در زیر برای شما شرح خواهیم داد.

  • کانتینر کالای خشک (نرمال)
  • یخچال دار (دارای سیستم خنک کننده)
  • عایق بندی شده
  • حرارتی
  • رو باز
  • پهلو باز
  • رو و پهلو باز
  • مخزن دار
  • تهویه دار
  • تاشو
  • مخصوص حمل گاز فشرده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

درباره ما

گروه صنعتی مدرن کانکس با بیش از 20 سال تجربه و سابقه، طراح و مجری انواع کانکس، فروش کانکس، خرید کانکس، با قیمت کانکس مناسب و ویلای پیش ساخته، کانکس ویلایی، مسکونی، انواع پیش ساخته، سوییت، دوبلکس، کانکس چوبی، ویلایی چوبی، انواع کانکس فروشگاهی، اداری و دفتری، نگهبانی با استفاده از متریال به‌روز دنیا و تجربه در ایران و اروپا آماده مشاوره و خدمت به شما عزیزان می‌باشد.

شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق متعلق به وبسایت مدرن کانکس محفوظ است. 2000 – 2024©