مراحل ساخت کانکس

دسته بندی

آخرین مقالات

برچسب ها

ارتباط با ما

مراحل ساخت کانکس
2020-12-27
aradads
6014

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس و فرآیندی که یک سازه پیش ساخته از مرحله درخواست خریدار تا تحویل محصول طی می نماید. در سیستم کانکس مدرن موضوع این مطلب ما است. و تلاش شده که خریداران عزیز را با نحوه سفارش و تحویل کالای خود در این سیستم آشنا کنیم.

سفارش

اولین مراحل ساخت کانکس سفارش کانکس است. این مرحله با اولین تماس خریدار شروع می شود. مشاوران کانکس مدرن بعد از دریافت درخواست مشتری و بررسی نیاز اصلی، ترتیب یک جلسه حضوری را با ایشان می دهند. در جلسه حضوری پیشنهاد خود را به خریدار ارائه می نمایند. و درباره کمیت و کیفت های مورد نیاز در کانکس صحبت می کنند.

اگر در این مرحله نمونه های موجود و طرح های از پیش آماده شده جوابگوی نیاز مشتری باشد کار تمام است. اما در صورتی که این اتفاق نیافتد سفارش کانکس ایشان به مرحله طراحی اختصاصی ارجاع داده می شود.

مراحل ساخت کانکس طراحی

دومین مراحل ساخت کانکس طراحی کانکس است. این مرحله با توجه به اطلاعات بدست آمده از صحبت های خریدار و نیاز های ایشان از کانکس مورد در خواست خود صورت می گیرد. و به گونه ای طراحی کانکس مرحله پیش تولید بحساب می آید.

این امر توسط مهندسین طراح کانکس مدرن با نرم افزار های کامپیوتری و در دو بخش طراحی دو بعدی و سه بعدی انجام می گیرد. که پس از تائید طرح سه بعدی کانکس توسط خریدار، نقشه های دو بعدی و دیتیل های فنی آن نیز ترسیم می کنند. و در قالب یک لوح فشرده یا پروپوزال ارائه می گردد.

مطالعه بیشتر: کانکس ویلایی

تولید کانکس

سومین مراحل ساخت کانکس تولید کانکس است. در این مرحله نقشه ها و طرح ها توسط خریدار تائید شده و با ضمیمه دستور ساخت به سالن تولید ارجاع داده می شود. مدیر تولید پس از برسی نقشه ها دستور ساخت را امضا و ناظر و مجریان تولید کانکس را مشخص می کند. هر کانکس دارای یک ناظر یا سرپرست تولید به همراه تیم مجری و تکنسین های فنی است. که تحت نظارت و امر او به ساخت و تولید سازه مطابق با نقشه های فنی می کنند. تولید خود شامل مراحل زیر می باشد:

اسکلت کانکس

اولین مرحله تولید کانکس در مراحل ساخت کانکس اسکلت کانکس است. این مرحله در واقع ساخت استراکچر و استخوان بندی اصلی کانکس بوده که به آن اسکلت کانکس می گویند. این بخش بیشتر شامل عملیات برش کاری و جوش کاری آهن آلات و اتصال آنها مطابق نقشه های اجرایی ترسیم شده است. خود اسکلت از دو بخش اصلی با نام های شاسی و استراکچر تشکیل شده است. معمولا شاسی از تیر آهن و استراکچر از نوع پروفیل های آهنی می باشد. البته در موارد کمی نیز ممکن است از نبشی و ناودانی نیز در اسکلت استفاده شود.

تمامی موارد مهم متصل تعداد قیدها و محل قرار گیری آنها به همراه نحوه قرار گیری شاسی و اتصال تیر آهن ها در نقشه مشخص و مجریان می بایست بر همان اساس کار را اجرا کنند. پس از اتمام اسکلت کانکس و تائید مدیر تولید کانکس برای مقاوم سازی در برابر فرسایش آغشته به ضد زنگ می گردد.

بطوری که تمامی قید های اصلی، فرعی و اتصالات آن را پوشش دهد. البته ناگفته نماند تمامی اسکلت ها به این گونه بوده و بعضا بصورت پیچ و مهره ای یا دارای جزئیات اختصاصی است. که از حالت روتین خارج است. و در چنین مواردی نظارت بر عهده شخص طراح خواهد بود.

تزئین کانکس

دومین مرحله تولید کانکس مراحل ساخت کانکس تزئین کانکس است. این مرحله مانند مرحله نازک کاری در ساختمان بوده که به تزئین کانکس معروف است. این بخش نوبت نصب درب ها و پنجره ها، پوشش داخلی و خارجی کانکس، عایق بندی و درزگیری، اجرای کف و کفپوش، سیم کشی و نصب چراغ های داخلی و خارجی، نصب کلید و پریز ها، و بسیاری از جزئیات و تزئینات دیگر می باشد.

در برخی کانکس ها که نیاز به تجهیز کردن آنها است. مانند نوع فست فود یا کافی شاپ، تجهیزات آنها نیز در این مرحله نصب و اگر کانکس دارای سرویس بهداشتی و آشپز خانه باشد. نیز مراحل لوله کشی و نصب شیرآلات و دیگر متعلقات آنها نیز انجام می گیرد.

رنگ آمیزی کانکس

سومین مرحله تولید کانکس در مراحل ساخت کانکس رنگ آمیزی  سازه است. البته باید گفت که تمامی کانکس ها نیاز به رنگ آمیزی ندارند. و برخی مانند نوع کامپوزیتی که خود از پنل های پیش رنگ شده آلومینیومی ساخته می شود. جز این دسته از کار می باشد. و یا در برخی موارد رنگ آمیزی کانکس شامل رنگ قسمت هایی می باشد. که قید های اسکلت در نما مشخص است.

در مراحل ساخت کانکس به این نوع سازه استراکچر اکسپوز گفته می شود. در برخی موارد رنگ آمیزی در جلا دادن به نمای خارجی بوده که این مورد مختص سازه هایی می باشد. که در نمای آنها از چوب استفاده می شود. و در نهایت برای مقاوم سازی و زیبایی بیشتر نمای کار چوب ها را با مواد مختلفی جلا می دهند.

تحویل کانکس

دیگر مراحل ساخت کانکس تحویل کانکس است. در این بخش مراحل ساخت کانکس به پایان رسیده و کار آماده تحویل به مشتری می باشد. در بیش از 90 درصد مواقع تحویل درب کارخانه بوده و خریدار خود کانکس را به محل مورد نظر حمل خواهد کرد. اما در برخی موارد بخصوص در مورد سازه های ویلایی که دارای ابعاد بزرگ بوده و یا بصورت چند قلو ساخته شده است.

می بایست از طرف تولید کننده تکنسین های فنی مدرن کانکس جهت نصب کانکس در محل مورد نظر خریدار ارسال گردد. که این موارد در ابتدای امر و در هنگام قرار داد فروش مشخص و مراتب آن در فاکتور آمده است. در چنین مواردی سازنده می بایست در محل خریدار حاضر و کانکس را در محل نصب و به ایشان تحویل دهد.

اما همانگونه که پیشتر اشاره شد. در اکثر مواقع ابعاد کانکس به نحوی است که نیاز به مرحله نصب در محل ندارد. و شخص خریدار به راحتی آن را به محل مورد نظر خود حمل و بر روی سطح قرار می دهد.

مقالات مرتبط

ویژگی یک کانکس استاندارد 2021-04-22

ویژگی یک کانکس استاندارد

مهمترین ویژگی یک کانکس استاندارد تولیدی گروه صنعتی کانکس مدرن را برای شما توضیح خواهیم داد. یک کانکس استاندارد نوعی سازه پیش ساخته است که از نظر ابعاد و کیفیت مطابق با اصول استاندارد این سازه که از طرف سازمان...

مقالات کانکس ادامه مطلب
کانکس آماده تحویل 2023-07-22

کانکس آماده تحویل

کانکس آماده تحویل یکی از خدمات گروه صنعتی مدرن کانکس میباشد که در بعضی مواقعی که مشتریان گرامی زمان کمی برای تهیه انواع کانکس و سازه پیش ساخته را دارند، نیازهای آنها را بر آورده میکند.

مقالات کانکس ادامه مطلب
طول عمر کانکس های ویلایی چقدر است؟ 2023-07-25

طول عمر کانکس های ویلایی چقدر است؟

طول عمر کانکس های ویلایی چقدر است؟ طول عمر کانکس های ویلایی چقدر است؟ این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. ویلاهای کانکسی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند که آنها را به گزینه‌ی جذابی در ساخت و سازها تبدیل...

مقالات کانکس ادامه مطلب

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

درباره ما

گروه صنعتی کانکس مدرن با بیش از 20 سال تجربه و سابقه، طراح و مجری انواع کانکس، فروش کانکس، خرید کانکس، با قیمت کانکس مناسب و ویلای پیش ساخته، کانکس ویلایی، مسکونی، انواع پیش ساخته، سوییت، دوبلکس، کانکس چوبی، ویلایی چوبی، انواع کانکس فروشگاهی، اداری و دفتری، نگهبانی با استفاده از متریال به روز دنیا و تجربه در ایران و اروپا آماده مشاوره و خدمت به شما عزیزان هستیم.

ارتباط با ما

تمامی حقوق متعلق به وبسایت کانکس مدرن محفوظ است. 2000 – 2022©